Osobní terénní automobil UAZ 469B
Osobní terénní automobil UAZ 469B je původně ruské výroby, později vyráběný v Československu. V AČR se používá k přepravě osob a lehkých nákladů. Vozidlo bylo vyvinuto jako následník GAZ 69 v roce 1960, v ozbrojených silách je používáno od roku 1973.
Pohon vozidla je řešen benzínovým motorem a pětistupňovou převodovkou (4+R). K odpružení vozidla při jízdě v terénu je použito listového pérování, brzdy jsou bubnové. Nejčastěji používanou verzí automobilu v armádě je vozidlo s plátěnou střechou. Chemické a spojovací jednotky používají UAZ 469B vybavený speciálními přístroji a spojovacími prostředky. Vozidlo lze možno použít také jako vlečné, kdy hmotnost vlečeného vozidla nesmí být vyšší než 800kg. Vozidlo je čtyřdveřové, sedmimístné.
Technicko-taktická data
- Pohotovostní hmotnost – 1650 kg
- Užitečný náklad – 2 osoby a 600 kg nebo 7 osob a 100 kg
- Celková hmotnost – 2400 k
- Přípojná hmotnost – 850 kg
- Nejvyšší rychlost s plným zatížením – 100 km/h
- Celková délka – 4025 mm
- Celková šířka – 1785 mm
- Celková výška (bez zatížení) – 2015 mm
- Motor – UMZ 451 M – zážehový čtyřdobý čtyřválec OHV, kapalinou chlazený
- Objem válců – 2445 ccm
- Maximální výkon – 52,96 kW (72 k) při 4000 ot/min
- Maximální kroutící moment – 166,7 Nm (17 kpm) při 2000 ot/min
- Spotřeba - 14l/100 km
- Dojezd – 700 km